söndag 28 oktober 2012

1st Annual Mud and Waffle Run



Hösten kommer och med den lera och löpsug. Jag provsprang delar av Fornstigen i våras och har under sommaren sprungit de flesta delar av Fornstigen. Jag har dock aldrig sprungit hela på en gång. Insåg dock potentialen för en lerfest. Jag ringde C och innan samtalet var över hade han bokat biljetter för att komma över och springa med mig.


Regnet föll när vi steg ur bilen och höll sig som tur var nästan hela vägen till våfflorna. De första pölarna var milt obekväma att kliva ner i, sedan värmde fötterna långsamt upp vattnet i skorna. Vi var fyra som sprang.


Det ideala skulle självklart vara om vi kan få ett snöfall över leran, men oftast hinner det torka upp lite innan snön kommer. Nästa år blir det inte Fornstigen så nu ska jag leta andra våffelstugor som slutar efter ungefär 2 mil skogsstig. Det borde tex inte vara helt omöjligt att kunna länka ihop en stig som slutar i våffelstugan i Fryksås utanför Orsa. Förslag runt Stockholm är välkomna. 

2 kommentarer:

  1. Våfflor:
    Brotorpsstugan i januari-mars.
    Saltå Kvarn (belgiska våfflor)
    men det finns säkert fler, speciellt om du kan tänka dig att beställa från barnmenyn. ;)

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag sätter upp dom på listan för provspringning och provätning...

    SvaraRadera