lördag 6 juni 2009

16 mil eller tårta, tre mil och grillad korv

Siljan runt var planen för helgen, men så blev det inte alls. En begynnande förkylning hos mig, ett stycke halsont hos S och någon som bakade tårta gjorde valet rätt enkelt.

tårta
Presenter och kaffe på morgonen, en tur till fäboden något senare för mer kaffe, tårta och sedan en kortare cykeltur i björnland blev receptet för dagen. Nya cykelbyxorna och nya sadeln verkar fungera bra ihop på korta sträckor, får se vad 10 gånger sträckan säger.

punktering
Med spänd förväntan att se mängder med björn hängandes på vägen drog jag iväg på racern med de alldeles nya fina Conti GP4000 däcken. 2 uppförsbackar, 7 km och 0 (noll) björnar senare börjar det går riktigt trögt på grusvägen som dök upp från ingenstans. En snabb koll på bakdäcket visar mycket riktigt att jag fortfarande inte har följe av björn, men att det är väldigt lite luft i bakdäcket. Numer vet jag att min kolsyrepump fungerar bra.

grillad korv
Förkylningen gjorde att jag höll mig från att cykla runt ens den lilla sjön. 30 km senare, med gott tempo upp för backen mot fäboden får jag nygrillad korv och marshmallows. Jag har svårt att se att Siljan runt skulle vara bättre. Jag fortsätter alltså uppladdningen med vila och mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar