torsdag 15 juli 2010

nakd bars vs 28 grader solsken

Dagens tur handlade om att testa vad Nakd energikakor går för när det är lite varmt ute. Nakd är just nu favoriterna bland energikakor, efter att ha lagt Flap Jacks på hyllan för att dom inte fungerar när det är varmt ute (växer i munnen), eller Eat Natural som inte fungerar alls när det är svalt ute (blir stenhårda och smakar kartong).


Jag inledde testet med värma upp framför 10e etappen av Tour de France tillsammans med en liter vatten. Jag styrde hjulen mot Färingsö och fick motvind större delen av vägen fram till Stenhamra. Efter Stenhamra körde jag ner mot Färentunavägen och plockade fram min Nakd Cashew Cookie som smakade alldeles utmärkt, trots värmen. Dagens val bestod av hoppressade dadlar och cashewnötter, inget annat. 143 kcal i en portion, vilket är väldigt lite, dock ger den bra effekt, frågan är hur mycket som är lättnad över att slippa trycka i sig en äcklig energikaka. Den med pepparkakssmak som jag använde efter 10 mil på Siljan Runt smakade ännu bättre.

Smak: 7 av 10 energikakor
Känsla i munnen vid törst: 9 av 10
Effekt: 6 av 10
Totalt: 8 av 10 energikakor.


Jag passade även på att pröva min nya cykeltröja, en Craft Active Jersey. Sval och skön, kanske något tight i halsen. Väl fungerande dragkedja som lätt gick att öppna och stänga med en hand, utan att något fastnade.

2 timmar, 75 cl vatten, 50 cl sportdryck, 30 gram energikaka och fantastisk sommarcykling på Färingsö blev det allt som allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar