söndag 3 juli 2011

smultroncykling och höjdmeter

Det är bara en vecka kvar till Mörksuggejakten, med alltför få mil i mtb-benen. Jag missade gårdagens genomkörare eftersom mitt knä är gnälligt och jag är lite långsam. Idag siktade jag på Fornstigen igen för att se hur den är i torrt väder till skillnad från förra veckans lerfest.

Det blev smultroncykling. Hela skogen luktade smultron. Var jag än trillade någonstans fanns det smultron att trösta sig med. Min nya röda tröja matchade smultronen perfekt. Smultron stora som jordgubbar.


Vägen till Fornstigen gick runt Äppelviken och Nockeby. Det är förvånansvärt hur många branta backar det finns där. Backarna tänkte jag skulle ge en fingervisning om hur mycket jag måste cykla för att klara av Raphas nya utmaning; 21125 meter klättring mellan 2-24 juli. Jag är inte helt övertygad om att utmaningen är gjord för mtb-cyklister i Stockholm. Vissa fuskar genom att åka ner till Mont Blanc. 582 höjdmeter kom jag upp till idag vilket innebärs 40 dagars cyklande. Äh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar