torsdag 30 juni 2011

jobbpendling

Jag jobbade hemma och jobbpendlade därför ut till Barkarby på eftermiddagen för att möta upp en kollega. Upplandsleden börjar/slutar nämligen i Barkarby. Planen var att cykla upplandsleden till Kallhäll för att sedan ta pendeltåget hem.


Snurren lite längre än halvvägs var för att vi följde leden så slaviskt att vi missade att cykla upp för Brukets skidbacke, hem till iTen Bikepark. Där fick kvällens två första belöningar; mjölksyra på vägen upp och fartvind på vägen ner. Den sista belöningen var fin singletrack längs vattnet.


Det här var en rekning inför sensommarens och höstens lunch/efterjobb-turer. Jag fick sällskap av kollega Nina och det finns fler som gillar skogscykel på jobbet, så jag ser fram emot en bra höst.

2 kommentarer:

  1. Mäh, jag var ju på Lilla Barkarby igår.
    Hallå, lite samordning! Bitte!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, jag glömde twittra om det. Är inte LB väldigt långt från sommarhuset?

    SvaraRadera