fredag 3 juni 2011

far fyllde år

Först en båttur under broarna i Stockholm, vilket igen fick mig att inse hur litet Stockholm egentligen är, och hur mycket vatten det finns. Det är alltid roligt att höra om sin egen stad från ett turistperspektiv, vad som är viktigt att berätta om. Brännvinskungen L.O. Smiths tunna på Reimersholme, samt att Anders Reimers själv var alkoholmotståndare var nytt för mig.

Middagen intogs senare på Grill. Jag var helt inne på en amerikansk kväll och tog ribs Smokey Joe BBQ style. Tyvärr verkar dom inte ha riktig koll på böjningarna för jag fick inte ribs, jag fick ett rib.

Visserligen vägde det revbenet närmare ett halvt kilo. Köttet föll av benet; resultatet av 4 timmar i ugnen på 120 grader, rökning och sedan en kolgrillning.

Det var inga större problem att rensa det benet helt från kött. Jag är rätt nöjd att det var rib, inte ribs. Otroligt bra dag, grym mat, bra sällskap. Grattis pappa.

Bättre uppladdning inför Siljan runt har jag svårt att tänka mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar